Nord-Lock – Övergripande kommunikationskoncept för kampanjer

Projektsammanfattning:

  • Ta fram ett övergripande kommunikationskoncept för varumärket Nord-Lock
  • Huvudbudskap tillsammans med riktlinjer för hur övriga underliggande budskap kan utvecklas över tid
  • Bildspråk
  • Format för filmer med dramaturgi och storyboard

Odd One Out har tagit fram ett kommunikationskoncept för varumärket Nord-Lock, som ska fungera som en plattform när nya kampanjer tas framöver. Huvudbudskapet ska vara genomsyrande och konsekvent, samtidigt som det interna teamet ska kunna fritt vara kreativa inom ramarna och enkelt komma igång vid varje uppstart av en ny kampanj. Playbooken innehåller allt från bakgrund och resonemang till tydliga exempel för framtagande av text, bild och storyboard till film.


Ta kontakt med oss så berättar vi mer om vad vi kan hjälpa dig med

Axel Morin - Odd One Out

Axel Morin

Digital Designer
Skype
axel.morin
Annica Olsson - Odd One Out

Annica Olsson

Art Director, Projektledare
Skype
annica_olsson
Patrik Olsson - Odd One Out

Patrik Olsson

Art Director, Projektledare
Skype
patrik.peo.olsson
Martin Olsson - Odd One Out

Martin Olsson

Projektledare, Designer, VD
Skype
martinolsson1